**********************************************************************************************************
نشستی با عوامل فیلم ماه وش
گزارش فارس از نشست «ماهوش» در فرهنگسراي ارسباران؛
خبرگزاري فارس: كارگردان «ماهوش» گفت: زمانيكه فيلم آماده شد، بسياري از دوستان اين فيلم را نديدند، نديده اشكالاتي وارد كردند و يك سري سوء تفاهم براي فيلم ايجاد كردند.
به گزارش خبرنگار سينمايي فارس، شب گذشته نشست نقد و بررسي فيلم سينمايي «ماهوش»،با حضور «محمد هاشمي»(مجري)،«عزيز الله حاجي مشهدي» (منتقد)، «محمد درمنش»(كارگردان)،«نسرين مقانلو»(بازيگر)، «مجيد مشيري»(بازيگر) و «هوشنگ توكلي»(بازيگر) به همراه مهماناني نظير «محمد نوريزاد»، «بابك نوري»، «عليرضا سجاد پور»، «عزيز الله حميد نژاد»، «عبدالله اسفندياري»، «سحر عصر آزاد» و «نرگس خرقاني» در باشگاه فيلم تهران فرهنگسراي ارسباران برگزار شد.
بنابراين گزارش، در ابتداي اين نشست «توكلي» گفت: گاهي اوقات آثاري را ميبينم كه به جاي خوشحال شدن، غمگين ميشوم، چرا كه بعد از 30 سال تلاش و كوشش يك اقيانوس نقد و چرايي باقي ميماند.البته يك بخش عمده مشكلات سر راه فعاليتهاي فرهنگي و هنري است كه متاسفانه به پاي انقلاب نوشته ميشوند و بخش ديگر مديريت ناآگاهانه است كه اشتباهاتي را انجام ميدهد.
وي در ادامه افزود: اين همه فيلمها و كمپانيها شبانه روز براي نياز انسان كار ميكنند تا بخشي از مشكلات را در قالب قصه بگويند. من خوشحال كه در اين فيلم بازي كردم و وقتي «درمنش» سناريو را به من داد تا بخوانم، متن داراي اشكالاتي بود كه اصلاح كردم و آن هم بحث تاريخي اين فيلم بود. آن هم اين كه نسل ما ميتواند به نسل گذشته نگاه علمي و جامعه شناسانه داشته باشد يا خير؟ يا بر اساس نقل قولها كه شنيده و بعضيها هم درست نبوده كار كردند. من اين موارد را به «درمنش» گوشزد كردم و در كنار آن ميدانستم كه او بر اساس اعتقاداتش فيلم ميسازد، اما فيلمسازان ما به دلايلي سر دو راهي قرار گرفتند كه آثارشان خود به خود به سمت ابتذال گرايش پيدا ميكند و اگر كم دقتي شود پايشان ميلغزد. ضمن اينكه خيلي خوشحالم كه فيلم به زودي اكران شده و منتقدان قلم ميزنند تا نكات خاموش روشن شود.
به گزارش فارس، در ادامه «مقانلو»، گفت: اين فيلم در پرونده كاري من نقطه عطف محسوب ميشود و خيلي اين فيلم را دوست دارم چون برايش خيلي زحمت كشيدم و اميدوارم اگر 70 ساله شدم و زنده بودم اين فيلم را چندين بار ببينم و گريه كنم.
در ادامه «حاجي مشهدي»،گفت: «درمنش» با ساخت اين فيلم روي لبه تيغ حركت كرده و به سراغ موضوعي رفته كه كمتر كسي ريسك ميكند تا اين كار را انجام دهد و كل كار نشان ميدهد كه سخت بوده اما گروه سخت كوش بود تا توانست ماحصل كار را خوب در بياورد. من هم مثل «توكلي» خيلي خوشحالم كه بالاخره اين فيلم پس از بلاتكليفي به زودي اكران ميشود و حذفيات ندارد و برايش تمهيداتي انديشيده ميشود تا اين فيلم نمايش جهاني پيدا كند، چون ظرفيتهاي بالايي دارد و دغدغههاي كارگردان را در اين فيلم به خوبي ميبينيم كه زماني نگاه به فيلمفارسي چگونه بوده و حالا آن آدمها با حسرت به گذشته نگاه ميكنند و تصوير اجتماعي اين فيلم هم درست است و شخصيتها ما به ازاي بيروني دارند و ما در جامعه آنها را به وفور ميبينيم و آرمانگرايهايشان پيدا است.
وي در ادامه افزود: نكتهاي كه «درمنش» از كنارش آرام حركت ميكند در سينماي داستان پردازانه وظيفه دارد وقايع را نعل به نعل واگو كند، اما از درام هم استفاده كرده تا قصه را پرورش دهد. نويسنده كلاژي از واقعيت را اضافه كرده تا بتواند روايت را براي مخاطبان به راحتي بيان كند و اين ايرادي ندارد اما فيلمنامه مشكلاتي هم دارد يك مقاطعي حرفها تكراري ميشود، به طور مثال سكانس مصاحبه «مهوش» و «دكتر شروين»(محبوبه بيات) اطلاعات تازهاي ندارد ما پراكنده در ابتدا اطلاعاتي دريافت كرديم كه كافي است و فيلمنامه حقيقتجو است و ما را دعوت ميكند تا يك جور ديگر نگاه كنيم به بيان ديگر به افراد يك نگاه اصلاحگر داشته باشم. كار پر زحمت بوده، حفظ راكورد و تمهيداتي كه انديشيده شده هوشمندانه بود و سكانس پاياني يك فلاش فوروارد است و شخصيتها خيلي ملموساند.
در ادامه مجري از «درمنش» در مورد اينكه چرا اين فيلم سه سال پشت اكران ماند سوال كرد كه وي در پاسخ، اظهار داشت: يك نكتهايست كه بايد به آن توجه كنيم ما خيلي فرافكني ميكنيم و آستانه تحمل كمي داريم. فيلم آماده شد و خيلي دوستان اين فيلم را نديدند و اشكالاتي وارد كردند و يك سري سوء تفاهم براي فيلم ايجاد كردند و 13 مورد حذفيات داشت كه به فيلم خيلي لطمه نميزد و من پذيرفتم و در راستاي عرف و شرع جمهوري اسلامي ايران اين فيلم را پيش بردم، اما اميدوارم آستانه تحمل مسئولين بالاتر برود.
به گزارش فارس در ادامه «حاجيمشهدي» در پاسخ به همين سوال اظهار داشت: بعضي حواشي براي فيلمها اتفاق ميافتد و «درمنش» به خوبي خط قرمزها را ميداند اما قضاوتها صحيح نيست و جوي عليه فيلم ناخواسته يا خواسته درست ميشود.
وي در ادامه افزود: «درمنش» در كارش از تيم حرفهاي استفاده كرده و «مشيري» و «مقانلو» در نقشهايشان عالي كاركردند و اين انتظار ميرود در نقشهاي آتي اين دو يك پله بالا بروند و خود را مدام تكرار نكنند.
در ادامه مجري از «مقانلو» در مورد نقش «مهوش» سوال كرد كه وي در پاسخ، گفت: او زن دردمندي است كه غم غربت را كشيده و به «تقي» و «منفرد»، دلبسته ميشود و دوست دارد خانوادهدار شود. بازي در اين فيلم سخت بود و من خيلي جاها تمركزم را از دست ميدادم. به طور مثال سكانس مصاحبه خيلي احساساتي شدم و مدام گريه ميكردم و اين نقش را خيلي دوست دارم و از راهنمايي كارگردان در طول كار خيلي استفاده كردم.
در ادامه يكي از حضار از «درمنش» در مورد پيام اين فيلم سوال كرد كه وي در پاسخ، اظهار داشت: اين فيلم محاكمه سينماي قبل از انقلاب نيست و سينماي بعد از انقلاب را هم نفي نميكند بلكه «ماهوش» اصلاح يك نگاه است. من دوست دارم نقد شوم تا اشكالات برطرف شود و اگر قرار بود الان اين فيلم را بسازم، آن را 10 دقيقه كوتاهتر ميكردم تا فيلم ريتمدار باشد و از منتقدان خواهش ميكنم بعد از نوشتن نقد به من اس ام اس بزنند تا اين نقدها را بخوانم و استفاده كنم اما فيلم را ذبح نكنند و انتقادات سازنده باشد.
در ادامه «حاجيمشهدي» در پاسخ به همين سوال اظهار داشت: اين فيلم پيامهاي بسياري دارد كه يكي از نمونههايش اين است كه صد بار اگر توبه شكستي باز آ. فيلم متكي بر واقعيت است و پيامها در لايههاي زيرين اثر است و غير مستقيم بيان ميشود.
وي گفت: برآيند اين فيلم مثبت است فيلمبرداري عالي است اما در تدوين ميشد بهتر كار كرد و پيري «ماهوش» را تدريجي نشان داد فضا سازي و دكور هم در خدمت اثر است و سكانس پاياني باز است و شما ميتوانيد هر قضاوتي داشته باشد و اين فيلم ميتوانست در مرحله فيلمنامه مشاوره شود تا به اين مشكلات دچار نشود.
مراسم با اهدا هدايا و لوح تقدير به مدعوين راس ساعت 22 به اتمام رسيد.
انتهاي پيام/ تهیه و تنظیم : سامانه اینترنتی سایت روزwww.siterooz.com
_________________________________________
IRICAP.COM ناصر سهرابی
نشستی با عوامل فیلم ماه وش
گزارش فارس از نشست «ماهوش» در فرهنگسراي ارسباران؛
خبرگزاري فارس: كارگردان «ماهوش» گفت: زمانيكه فيلم آماده شد، بسياري از دوستان اين فيلم را نديدند، نديده اشكالاتي وارد كردند و يك سري سوء تفاهم براي فيلم ايجاد كردند.
به گزارش خبرنگار سينمايي فارس، شب گذشته نشست نقد و بررسي فيلم سينمايي «ماهوش»،با حضور «محمد هاشمي»(مجري)،«عزيز الله حاجي مشهدي» (منتقد)، «محمد درمنش»(كارگردان)،«نسرين مقانلو»(بازيگر)، «مجيد مشيري»(بازيگر) و «هوشنگ توكلي»(بازيگر) به همراه مهماناني نظير «محمد نوريزاد»، «بابك نوري»، «عليرضا سجاد پور»، «عزيز الله حميد نژاد»، «عبدالله اسفندياري»، «سحر عصر آزاد» و «نرگس خرقاني» در باشگاه فيلم تهران فرهنگسراي ارسباران برگزار شد.
بنابراين گزارش، در ابتداي اين نشست «توكلي» گفت: گاهي اوقات آثاري را ميبينم كه به جاي خوشحال شدن، غمگين ميشوم، چرا كه بعد از 30 سال تلاش و كوشش يك اقيانوس نقد و چرايي باقي ميماند.البته يك بخش عمده مشكلات سر راه فعاليتهاي فرهنگي و هنري است كه متاسفانه به پاي انقلاب نوشته ميشوند و بخش ديگر مديريت ناآگاهانه است كه اشتباهاتي را انجام ميدهد.
وي در ادامه افزود: اين همه فيلمها و كمپانيها شبانه روز براي نياز انسان كار ميكنند تا بخشي از مشكلات را در قالب قصه بگويند. من خوشحال كه در اين فيلم بازي كردم و وقتي «درمنش» سناريو را به من داد تا بخوانم، متن داراي اشكالاتي بود كه اصلاح كردم و آن هم بحث تاريخي اين فيلم بود. آن هم اين كه نسل ما ميتواند به نسل گذشته نگاه علمي و جامعه شناسانه داشته باشد يا خير؟ يا بر اساس نقل قولها كه شنيده و بعضيها هم درست نبوده كار كردند. من اين موارد را به «درمنش» گوشزد كردم و در كنار آن ميدانستم كه او بر اساس اعتقاداتش فيلم ميسازد، اما فيلمسازان ما به دلايلي سر دو راهي قرار گرفتند كه آثارشان خود به خود به سمت ابتذال گرايش پيدا ميكند و اگر كم دقتي شود پايشان ميلغزد. ضمن اينكه خيلي خوشحالم كه فيلم به زودي اكران شده و منتقدان قلم ميزنند تا نكات خاموش روشن شود.
به گزارش فارس، در ادامه «مقانلو»، گفت: اين فيلم در پرونده كاري من نقطه عطف محسوب ميشود و خيلي اين فيلم را دوست دارم چون برايش خيلي زحمت كشيدم و اميدوارم اگر 70 ساله شدم و زنده بودم اين فيلم را چندين بار ببينم و گريه كنم.
در ادامه «حاجي مشهدي»،گفت: «درمنش» با ساخت اين فيلم روي لبه تيغ حركت كرده و به سراغ موضوعي رفته كه كمتر كسي ريسك ميكند تا اين كار را انجام دهد و كل كار نشان ميدهد كه سخت بوده اما گروه سخت كوش بود تا توانست ماحصل كار را خوب در بياورد. من هم مثل «توكلي» خيلي خوشحالم كه بالاخره اين فيلم پس از بلاتكليفي به زودي اكران ميشود و حذفيات ندارد و برايش تمهيداتي انديشيده ميشود تا اين فيلم نمايش جهاني پيدا كند، چون ظرفيتهاي بالايي دارد و دغدغههاي كارگردان را در اين فيلم به خوبي ميبينيم كه زماني نگاه به فيلمفارسي چگونه بوده و حالا آن آدمها با حسرت به گذشته نگاه ميكنند و تصوير اجتماعي اين فيلم هم درست است و شخصيتها ما به ازاي بيروني دارند و ما در جامعه آنها را به وفور ميبينيم و آرمانگرايهايشان پيدا است.
وي در ادامه افزود: نكتهاي كه «درمنش» از كنارش آرام حركت ميكند در سينماي داستان پردازانه وظيفه دارد وقايع را نعل به نعل واگو كند، اما از درام هم استفاده كرده تا قصه را پرورش دهد. نويسنده كلاژي از واقعيت را اضافه كرده تا بتواند روايت را براي مخاطبان به راحتي بيان كند و اين ايرادي ندارد اما فيلمنامه مشكلاتي هم دارد يك مقاطعي حرفها تكراري ميشود، به طور مثال سكانس مصاحبه «مهوش» و «دكتر شروين»(محبوبه بيات) اطلاعات تازهاي ندارد ما پراكنده در ابتدا اطلاعاتي دريافت كرديم كه كافي است و فيلمنامه حقيقتجو است و ما را دعوت ميكند تا يك جور ديگر نگاه كنيم به بيان ديگر به افراد يك نگاه اصلاحگر داشته باشم. كار پر زحمت بوده، حفظ راكورد و تمهيداتي كه انديشيده شده هوشمندانه بود و سكانس پاياني يك فلاش فوروارد است و شخصيتها خيلي ملموساند.
در ادامه مجري از «درمنش» در مورد اينكه چرا اين فيلم سه سال پشت اكران ماند سوال كرد كه وي در پاسخ، اظهار داشت: يك نكتهايست كه بايد به آن توجه كنيم ما خيلي فرافكني ميكنيم و آستانه تحمل كمي داريم. فيلم آماده شد و خيلي دوستان اين فيلم را نديدند و اشكالاتي وارد كردند و يك سري سوء تفاهم براي فيلم ايجاد كردند و 13 مورد حذفيات داشت كه به فيلم خيلي لطمه نميزد و من پذيرفتم و در راستاي عرف و شرع جمهوري اسلامي ايران اين فيلم را پيش بردم، اما اميدوارم آستانه تحمل مسئولين بالاتر برود.
به گزارش فارس در ادامه «حاجيمشهدي» در پاسخ به همين سوال اظهار داشت: بعضي حواشي براي فيلمها اتفاق ميافتد و «درمنش» به خوبي خط قرمزها را ميداند اما قضاوتها صحيح نيست و جوي عليه فيلم ناخواسته يا خواسته درست ميشود.
وي در ادامه افزود: «درمنش» در كارش از تيم حرفهاي استفاده كرده و «مشيري» و «مقانلو» در نقشهايشان عالي كاركردند و اين انتظار ميرود در نقشهاي آتي اين دو يك پله بالا بروند و خود را مدام تكرار نكنند.
در ادامه مجري از «مقانلو» در مورد نقش «مهوش» سوال كرد كه وي در پاسخ، گفت: او زن دردمندي است كه غم غربت را كشيده و به «تقي» و «منفرد»، دلبسته ميشود و دوست دارد خانوادهدار شود. بازي در اين فيلم سخت بود و من خيلي جاها تمركزم را از دست ميدادم. به طور مثال سكانس مصاحبه خيلي احساساتي شدم و مدام گريه ميكردم و اين نقش را خيلي دوست دارم و از راهنمايي كارگردان در طول كار خيلي استفاده كردم.
در ادامه يكي از حضار از «درمنش» در مورد پيام اين فيلم سوال كرد كه وي در پاسخ، اظهار داشت: اين فيلم محاكمه سينماي قبل از انقلاب نيست و سينماي بعد از انقلاب را هم نفي نميكند بلكه «ماهوش» اصلاح يك نگاه است. من دوست دارم نقد شوم تا اشكالات برطرف شود و اگر قرار بود الان اين فيلم را بسازم، آن را 10 دقيقه كوتاهتر ميكردم تا فيلم ريتمدار باشد و از منتقدان خواهش ميكنم بعد از نوشتن نقد به من اس ام اس بزنند تا اين نقدها را بخوانم و استفاده كنم اما فيلم را ذبح نكنند و انتقادات سازنده باشد.
در ادامه «حاجيمشهدي» در پاسخ به همين سوال اظهار داشت: اين فيلم پيامهاي بسياري دارد كه يكي از نمونههايش اين است كه صد بار اگر توبه شكستي باز آ. فيلم متكي بر واقعيت است و پيامها در لايههاي زيرين اثر است و غير مستقيم بيان ميشود.
وي گفت: برآيند اين فيلم مثبت است فيلمبرداري عالي است اما در تدوين ميشد بهتر كار كرد و پيري «ماهوش» را تدريجي نشان داد فضا سازي و دكور هم در خدمت اثر است و سكانس پاياني باز است و شما ميتوانيد هر قضاوتي داشته باشد و اين فيلم ميتوانست در مرحله فيلمنامه مشاوره شود تا به اين مشكلات دچار نشود.
مراسم با اهدا هدايا و لوح تقدير به مدعوين راس ساعت 22 به اتمام رسيد.
انتهاي پيام/ تهیه و تنظیم : سامانه اینترنتی سایت روزwww.siterooz.com
اشاره: گفتوگو با داریوش بابائیان،كارگردان فیلم «جوان ایرانی» «جوان ایرانی» اولین ساخته داریوش بابائیان، تهیهكننده موفق سینما، قرار بود یك مستند كوتاه باشد ولی با اضافه شدن داستان دو دختر نوجوان، به یك فیلم 97 دقیقهای تبدیل شد. بابائیان طی سفری به عربستان، آن را در شهرهای مكه و مدینه فیلمبرداری كرده و فیلم جوان ایرانی در چندین جشنواره داخلی شركت كرده كه مورد استقبال منتقدان و تماشاگران قرار گرفته است. با وی درباره مراحل ساخت «جوان ایرانی» گفتوگو كردهایم: چهطور شد كه به ساخت فیلم «جوان ایرانی» روی آوردید؟ این فیلم خیلی اتفاقی ساخته شد. به هیچ وجه قصد نداشتم فیلم بلندی بسازم و آن را در جشنوارههای گوناگون شركت دهم. در طول سفری كه به شهرهای مكه و مدینه داشتم دوست داشتم فیلم كوتاهی بسازم. قصهای فیالبداهه به ذهنم رسید و من هم در طول سفر راشهای خیلی زیادی گرفته بودم كه به اندازه یك فیلم نود دقیقهای بود. راشها را مونتاژ كردم و همراه با قصه، فیلم جوان ایرانی شكل گرفت. نوشتن فیلمنامه با كمك بهروز خلجی انجام شد و خودم به همراه منوچهر زبردست تهیهكنندگی فیلم را بر عهده گرفتیم. داستان جوان ایرانی چیست؟ جوان ایرانی تنها دارای تكلیف نیست،بلكه از حقوقی متناسب با شأن و جایگاهش نیز برخوردار است. این فیلم روایتگر قصه دو خواهر است كه به دلیل فضای سرد و بیروح مادی و ماشینی جامعه امروز در مناسبات روزمره خود دچار سردرگمی میشوند. مشكلات جدیدی كه برای این دو دختر شانزده ساله رخ میدهد، آنها را به مسیری جدید هدایت میكند. چه كسانی در این فیلم بازی كردهاند؟ با توجه به مستند بودن قصه، از بازیگر حرفهای در این فیلم استفاده نشده، فقط در بعضی صحنهها آقای منوچهر علیپور، بازیگر قدیمی تلویزیون، تئاتر، و سینما حضور دارند. بابك نوری و شراره دولتآبادی در كنار چند بازیگر عرب به نامهای محمدداوود ماجدحمد، و زینعلی ایمان در این فیلم بازی كردهاند. نظرتان درباره اولین تجربه كارگردانی فیلم بلند چیست؟ من بعد از 64 تجربه سینمائی در جایگاه تهیهكننده، «جوان ایرانی» را ساختم و گمان میكنم كاملاً با مقوله سینما و مخاطبشناسی آشنا هستم. شكوفا فیلم تابهحال سعی كرده به سلیقه مخاطب احترام بگذارد و فیلمهائی تولید كند كه با شعور تماشاگر برابر باشد گمان میكنم «جوان ایرانی» بتواند با هر خانواده ایرانی ارتباط بسیار مناسبی برقرار كند. با جوانگرائی در سینما موافقید؟ در جوانان امروز توانمندیهای زیادی هست كه باید به آنها فرصت داده شود تا ترس را كنار بگذارند و وارد گود رقابت شوند. فكرهای نو و اندیشههای متعالی جوانان میتواند آثار درخور توجهی از آنها را به ثبت برساند. من در دفتر شكوفا فیلم، فیلمهای زیادی درباره جوانان ساختهام. باز هم به كارگردانی ادامه میدهید یا به حرفه اصلیتان تهیهكنندگی برمیگردید؟ اصلاً چنین قصدی ندارم كه كارگردانی را ادامه بدهم. تهیهكنندگی را ارجح میدانم. اما اگر باز هم قصه خوبی پیدا شد و توانستم رابطه خوبی با آن برقرار كنم شاید باز هم فیلمی بسازم. |
*********************************************************************************
اسامي زوج هاي هنرمند ايراني
ازدواج ستاره هاي هنري در تمام دنيا بسيار جذاب و خبر ساز است و در ايران نيز معرفي زوجهاي هنري ايراني هم براي دوستداران هنر خالي از لطف نیست
شاید بیش از هزار وب لاگ یکروزه تا سایت های رسمی و خودی و بیگانه این اسامی را در قسمتی از صفحات خود گنجانده اند قصد ما از آوردن نام این بزرگان تأئید ازدواج و اشتراک همه آنها و یا تداوم این ازدواج تا لحظه ی خوانش جنابعالی که بی اطلاعیم .. تنها از یک مورد که صد در صد مطلعیم
بقیه الله و اعلم.انشاالله همه درسته
علي دهكري - آفرين چيت ساز .حسن پورشيرازي - مهنار افضلي
حميدسمندريان-هماروستا محمد رضا شريفي نيا - آزيتا حاجيان
مهدي هاشمي - گلاب آدينه امين حيايي - نيلوفر خوش خلق
بهرام بيضايي - مژده شمسايي بهزاد فراهاني - فهيمه رحيم نيا
مجيد جعفري - اكرم محمدي نيما بانكي - ليلي رشيدی
احمد حامد - فاطمه معتمد آريا جمشيد جهانزاده - فرزانه نشاط خواه
عزيز ساعتي - ميترا محاسني آتش تقي پور - شهين عليزاده
بهروز بقايي - پرستو گلستانی رفيع پيتز - آتنه فقيه نصيري
هادي مرزبان - فرزانه كابلي جلال مقامي - ر فعت هاشم پور
مهرداد شكرابي - عاطفه رضوي عبدالرضا گنجي - فاطمه گودرزي
فريبرز كامكاري - الهام پاوه نژاد نیما فلاح - سحر ولدبیگی
اصغر همت - افسر اسدي محمد رحمانيان - مهتاب نصير پور
علي اسيوند - حميرا رياضي داوود رشيدي - احترام برومند
امين تارخ - منصوره شادمنش جهانگير كوثري - رخشان بني اعتماد
پيام صابري - زيبا بروفه بهمن زرين پور - مينا جعفرزاده
پيمان قاسم خاني - بهاره رهنما امير جعفري - ريما رامين فر
عباس صالحي - رزيتا غفاري سعيد تهراني - لادن طباطبايي
محمود پاك نيت - مهوش صبر كن جمشيد آهنگراني - منيژه حكمت
حسن جوهرچي - مهناز بيات اتيلا پسياني - فاطمه تقوي
حسين عرفاني - شهلا ناظريان اسماعيل رياحي - شهلا رياحي
شهرام اسدي - لادن مستوفي محسن مخملباف - مرضيه مشگيني
بهروز افخمي - ناهيد طلوع فرخ نعمتي - سهيلا رضوي
كيومرث پوراحمد - مهرانه ربي مير ولي ا.... مدني - رويا تيموريان
فرشيد نوابي - الهام چرخنده مرحوم فيروز بهجت محمدي - آزيتا لاچيني
معسود جعفري جوزاني - فهيمه سرخابي نجف دريا بندري - فهيمه راستكار
سروش خليلي - فاطمه دانش زاد حميد فرخ نژاد - فروزان جليلي فر
غلامرضا آزادي - فريال بهزاد ابوالفضل جليلي - مريم اشرفي ( عكاس )
محمود كريمي حكاك - ياسمين ملك نصر بابك نوري - هاله ارجمند كرماني
شاهرخ فروتنيان - افسانه چهره آزاد فرشيد رحيميان - كتايون رياحي
ناصر هاشمي - سيما تيرانداز علی مصفا- لیلا حاتمی
شاید بیش از هزار وب لاگ یکروزه تا سایت های رسمی و خودی و بیگانه این اسامی را در قسمتی از صفحات خود گنجانده اند قصد ما از آوردن نام این بزرگان تأئید ازدواج و اشتراک همه آنها و یا تداوم این ازدواج تا لحظه ی خوانش جنابعالی که بی اطلاعیم .. تنها از یک مورد که صد در صد مطلعیم
بقیه الله و اعلم.انشاالله همه درسته
علي دهكري - آفرين چيت ساز .حسن پورشيرازي - مهنار افضلي
حميدسمندريان-هماروستا محمد رضا شريفي نيا - آزيتا حاجيان
مهدي هاشمي - گلاب آدينه امين حيايي - نيلوفر خوش خلق
بهرام بيضايي - مژده شمسايي بهزاد فراهاني - فهيمه رحيم نيا
مجيد جعفري - اكرم محمدي نيما بانكي - ليلي رشيدی
احمد حامد - فاطمه معتمد آريا جمشيد جهانزاده - فرزانه نشاط خواه
عزيز ساعتي - ميترا محاسني آتش تقي پور - شهين عليزاده
بهروز بقايي - پرستو گلستانی رفيع پيتز - آتنه فقيه نصيري
هادي مرزبان - فرزانه كابلي جلال مقامي - ر فعت هاشم پور
مهرداد شكرابي - عاطفه رضوي عبدالرضا گنجي - فاطمه گودرزي
فريبرز كامكاري - الهام پاوه نژاد نیما فلاح - سحر ولدبیگی
اصغر همت - افسر اسدي محمد رحمانيان - مهتاب نصير پور
علي اسيوند - حميرا رياضي داوود رشيدي - احترام برومند
امين تارخ - منصوره شادمنش جهانگير كوثري - رخشان بني اعتماد
پيام صابري - زيبا بروفه بهمن زرين پور - مينا جعفرزاده
پيمان قاسم خاني - بهاره رهنما امير جعفري - ريما رامين فر
عباس صالحي - رزيتا غفاري سعيد تهراني - لادن طباطبايي
محمود پاك نيت - مهوش صبر كن جمشيد آهنگراني - منيژه حكمت
حسن جوهرچي - مهناز بيات اتيلا پسياني - فاطمه تقوي
حسين عرفاني - شهلا ناظريان اسماعيل رياحي - شهلا رياحي
شهرام اسدي - لادن مستوفي محسن مخملباف - مرضيه مشگيني
بهروز افخمي - ناهيد طلوع فرخ نعمتي - سهيلا رضوي
كيومرث پوراحمد - مهرانه ربي مير ولي ا.... مدني - رويا تيموريان
فرشيد نوابي - الهام چرخنده مرحوم فيروز بهجت محمدي - آزيتا لاچيني
معسود جعفري جوزاني - فهيمه سرخابي نجف دريا بندري - فهيمه راستكار
سروش خليلي - فاطمه دانش زاد حميد فرخ نژاد - فروزان جليلي فر
غلامرضا آزادي - فريال بهزاد ابوالفضل جليلي - مريم اشرفي ( عكاس )
محمود كريمي حكاك - ياسمين ملك نصر بابك نوري - هاله ارجمند كرماني
شاهرخ فروتنيان - افسانه چهره آزاد فرشيد رحيميان - كتايون رياحي
ناصر هاشمي - سيما تيرانداز علی مصفا- لیلا حاتمی
گردآوری :پایگاه اینترنتی بخون دات کام
http://www.bekhon.com
سن دقیق و محل تولد 85 هنرمند کشور
سن دقیق و محل تولد 85 هنرمند کشور
همیشه دانستن دقیق سن بازیگران معروف برای جوانان کشورمان جذابیت خاصی داشته است به همین خاطر گزارشی از سن و محل تولد این عزیزان تهیه نموده ایم.
▪ ساناز سماواتی ۱۳۵۰/۱/۸ تهران ▪سارا خویینی ها ۱۳۵۳/۱/۱
▪ بیتا فرهی ۱۳۳۷/۱/۱ تهران ▪ رامبد شکرآبی ۱۳۵۱/۱/۱۷
▪ مهناز افضلی ۱۳۴۲/۱/۳۰ ▪ مریلا زارعی ۱۳۵۳/۱/۲۵ تهران
▪ محمد رضا گلزار ۱۳۵۴/۱/۲۷ تهران ▪ پویا امینی ۱۳۵۶/۲/۱۵ تهران
▪ رضا داوود نژاد ۱۳۵۹/۲/۲۹ تهران ▪ سعید شهروز ۱۳۵۶/۲/۱۶
▪ پرستو گلستانی ۱۳۴۹/۳/۱۱ تهران ▪ کمند امیر سلیمانی ۱۳۵۲/۳/۱۶ تهران
▪ امین حیایی ۱۳۴۹/۳/۱۹ تهران ▪ جواد رضویان ۱۳۵۳/۳/۲۵ تهران
▪ شهره لرستانی ۱۳۴۵/۳/۳۱ تهران ▪ مهناز افشار ۱۳۵۶/۳/۲۶ تهران
▪ مژده شمسایی ۱۳۴۷/۳/۳۰ تهران ▪ نسرین مقانلو ۱۳۴۷/۴/۱ تهران
▪ سحر ولد بیگی ۱۳۵۶/۴/۱ تهران ▪ هدیه تهرانی ۱۳۵۱/۴/۴ تهران
▪ نگار فروزنده ۱۳۵۷/۴/۴تهران ▪ رضا شفیعی جم ۱۳۵۱/۴/۱۰ تهران
▪ محمد اصفهانی ۱۳۴۵/۴/۱۴ تهران ▪ گل شیفته فراهانی ۱۳۶۲/۴/۱۹ تهران
▪ مانی رهنما ۱۳۵۶/۴/۲۶ تهران ▪ فاطمه گودرزی ۱۳۴۲/۴/۱۶/تهران
▪ نیلوفر محمودی ۱۳۴۷/۴/۲۲ ▪ عاطفه رضوی ۱۳۴۶/۴/۲۳ تهران
▪ پرند زاهدی ۱۳۵۷/۴/۲۳ تهران ▪ فریبا متخصص ۱۳۴۰/۵/۱ بروجرد
▪ شقایق فراهانی ۱۳۵۱/۵/۲ تهران ▪ ایمان اشراقی ۱۳۵۵/۵/۱۷
▪ پگاه آهنگرانی ۱۳۶۳/۵/۲ ▪ حسن جوهرچی ۱۳۴۷/۵/۶
▪ پوپک گلدره ۱۳۵۰/۵/۸ ▪ کیهان ملکی ۱۳۴۷/۶/۲
▪ امین زندگانی ۱۳۵۱/۶/۵ تهران ▪ امیر تاجیک ۱۳۴۷/۶/۸
▪ سیما تیرانداز ۱۳۴۹/۶/۹ تهران ▪ امیر جعفری ۱۳۵۳/۶/۱۰
▪ نیکی کریمی ۱۳۵۰/۶/۱۵ تهران ▪ زیبا نادری ۱۳۴۴/۶/۱۸ تبریز
▪ پردیس افکاری ۱۳۴۲/۶/۲۰ تهران ▪ حسام نواب صفوی ۱۳۵۳/۶/۲۲ تهران
▪ مینا لاکانی ۱۳۵۰/۶/۲۹ تهران ▪ الهام پاوه نژاد ۱۳۵۴/۶/۲۵
▪ مجید صالحی ۱۳۵۴/۶/۲۶ تهران ▪ زیبا بروفه ۱۳۵۴/۶/۲۹
▪ لیلاحاتمی ۱۳۵۱/۷/۹ تهران ▪ باران کوثری ۱۳۶۴/۷/۲۵ تهران
▪ یکتا ناصر ۱۳۵۷/۸/۱۲ تهران ▪ مریم حیدر زاده ۱۳۵۶/۸/۲۹ تهران
▪ ویشکا آسایش ۱۳۵۱/۸/۱۶ تهران ▪ آتنه فقیه نصیری ۱۳۴۷/۸/۲۳ تهران
▪ سمیرا سیاح ۱۳۵۳/۹/۱ کالیفرنیا ▪ بهاره رهنما ۱۳۵۲/۹/۱۰ تهران
▪ علی صادقی ۱۳۵۹/۹/۱۴ تهران ▪ رامبد جوان ۱۳۵۰/۱۰/۱
▪ فریبا کوثری ۱۳۴۵/۱۰/۱ زاهدان ▪ محمد رضا عیوضی ۱۳۵۰/۱۰/۱۶ تهران
▪ محمد رضا فروتن ۱۳۴۷/۱۰/۷ تهران
▪ مهراج محمدی ۱۳۵۳/۱۰/۷ تهران ▪ کتایون ریاحی ۱۳۴۰/۱۰/۱۰ تهران
▪ ناصر عبداللهی ۱۳۴۹/۱۰/۱۰ بندر عباس ▪ ماهایا پطروسیان ۱۳۴۸/۱۰/۱۳ تهران
▪ حدیث فولادوند ۱۳۵۶/۱۰/۲۱ تهران ▪ سروش گودرزی ۱۳۵۳/۱۰/۲۱
▪ ترانه علیدوستی ۱۳۶۲/۱۰/۲۲ تهران ▪ افسانه بایگان ۱۳۴۰/۱۰/۲۶ تهران
▪ رزیتا غفاری ۱۳۵۱/۱۰/۲۷ ▪ پریوش نظریه ۱۳۴۸/۱۱/۳ گچساران
▪ علیرضا عصار ۱۳۴۸/۱۱/۴ ▪ شادمهر عقیلی ۱۳۵۱/۱۱/۷ تهران
▪ شهاب حسینی ۱۳۵۲/۱۱/۱۴ تهران ▪ فلامک جنیدی ۱۳۵۱/۱۱/۱۴
▪ افسانه چیره آزاد ۱۳۴۱/۱۱/۲۲ تهران ▪ سمیرا مخملباف ۱۳۵۸/۱۱/۲۶تهران
▪ ایرج نوذری ۱۳۴۲/۱۲/۷ تهران ▪ مرجان محتشم ۱۳۴۸/۱۲/۱۳ تهران
▪ بابک نوری ۱۳۵۲/۱۲/۱۶ تهران ▪ لادن مستوفی ۱۳۵۱/۱۲/۲۰ شهسوار
▪ شهرام حقیقت دوست ۱۳۵۱/۱۲/۲۷ تهران ▪ مهشید افشارزاده ۱۳۴۴/۱۲/۲۹ آبادان
**************************************************************** منبع:آفتاب *****
▪ ساناز سماواتی ۱۳۵۰/۱/۸ تهران ▪سارا خویینی ها ۱۳۵۳/۱/۱
▪ ژاله صامتی ۱۳۵۱/۱/۱۴ تهران ▪ پوران درخشنده ۱۳۵۰/۱/۸ تهران
▪ بیتا فرهی ۱۳۳۷/۱/۱ تهران ▪ رامبد شکرآبی ۱۳۵۱/۱/۱۷
▪ مهناز افضلی ۱۳۴۲/۱/۳۰ ▪ مریلا زارعی ۱۳۵۳/۱/۲۵ تهران
▪ محمد رضا گلزار ۱۳۵۴/۱/۲۷ تهران ▪ پویا امینی ۱۳۵۶/۲/۱۵ تهران
▪ رضا داوود نژاد ۱۳۵۹/۲/۲۹ تهران ▪ سعید شهروز ۱۳۵۶/۲/۱۶
▪ پرستو گلستانی ۱۳۴۹/۳/۱۱ تهران ▪ کمند امیر سلیمانی ۱۳۵۲/۳/۱۶ تهران
▪ امین حیایی ۱۳۴۹/۳/۱۹ تهران ▪ جواد رضویان ۱۳۵۳/۳/۲۵ تهران
▪ شهره لرستانی ۱۳۴۵/۳/۳۱ تهران ▪ مهناز افشار ۱۳۵۶/۳/۲۶ تهران
▪ مژده شمسایی ۱۳۴۷/۳/۳۰ تهران ▪ نسرین مقانلو ۱۳۴۷/۴/۱ تهران
▪ سحر ولد بیگی ۱۳۵۶/۴/۱ تهران ▪ هدیه تهرانی ۱۳۵۱/۴/۴ تهران
▪ نگار فروزنده ۱۳۵۷/۴/۴تهران ▪ رضا شفیعی جم ۱۳۵۱/۴/۱۰ تهران
▪ محمد اصفهانی ۱۳۴۵/۴/۱۴ تهران ▪ گل شیفته فراهانی ۱۳۶۲/۴/۱۹ تهران
▪ مانی رهنما ۱۳۵۶/۴/۲۶ تهران ▪ فاطمه گودرزی ۱۳۴۲/۴/۱۶/تهران
▪ نیلوفر محمودی ۱۳۴۷/۴/۲۲ ▪ عاطفه رضوی ۱۳۴۶/۴/۲۳ تهران
▪ پرند زاهدی ۱۳۵۷/۴/۲۳ تهران ▪ فریبا متخصص ۱۳۴۰/۵/۱ بروجرد
▪ شقایق فراهانی ۱۳۵۱/۵/۲ تهران ▪ ایمان اشراقی ۱۳۵۵/۵/۱۷
▪ پگاه آهنگرانی ۱۳۶۳/۵/۲ ▪ حسن جوهرچی ۱۳۴۷/۵/۶
▪ پوپک گلدره ۱۳۵۰/۵/۸ ▪ کیهان ملکی ۱۳۴۷/۶/۲
▪ امین زندگانی ۱۳۵۱/۶/۵ تهران ▪ امیر تاجیک ۱۳۴۷/۶/۸
▪ سیما تیرانداز ۱۳۴۹/۶/۹ تهران ▪ امیر جعفری ۱۳۵۳/۶/۱۰
▪ نیکی کریمی ۱۳۵۰/۶/۱۵ تهران ▪ زیبا نادری ۱۳۴۴/۶/۱۸ تبریز
▪ پردیس افکاری ۱۳۴۲/۶/۲۰ تهران ▪ حسام نواب صفوی ۱۳۵۳/۶/۲۲ تهران
▪ مینا لاکانی ۱۳۵۰/۶/۲۹ تهران ▪ الهام پاوه نژاد ۱۳۵۴/۶/۲۵
▪ مجید صالحی ۱۳۵۴/۶/۲۶ تهران ▪ زیبا بروفه ۱۳۵۴/۶/۲۹
▪ لیلاحاتمی ۱۳۵۱/۷/۹ تهران ▪ باران کوثری ۱۳۶۴/۷/۲۵ تهران
▪ یکتا ناصر ۱۳۵۷/۸/۱۲ تهران ▪ مریم حیدر زاده ۱۳۵۶/۸/۲۹ تهران
▪ ویشکا آسایش ۱۳۵۱/۸/۱۶ تهران ▪ آتنه فقیه نصیری ۱۳۴۷/۸/۲۳ تهران
▪ سمیرا سیاح ۱۳۵۳/۹/۱ کالیفرنیا ▪ بهاره رهنما ۱۳۵۲/۹/۱۰ تهران
▪ علی صادقی ۱۳۵۹/۹/۱۴ تهران ▪ رامبد جوان ۱۳۵۰/۱۰/۱
▪ فریبا کوثری ۱۳۴۵/۱۰/۱ زاهدان ▪ محمد رضا عیوضی ۱۳۵۰/۱۰/۱۶ تهران
▪ محمد رضا فروتن ۱۳۴۷/۱۰/۷ تهران
▪ مهراج محمدی ۱۳۵۳/۱۰/۷ تهران ▪ کتایون ریاحی ۱۳۴۰/۱۰/۱۰ تهران
▪ ناصر عبداللهی ۱۳۴۹/۱۰/۱۰ بندر عباس ▪ ماهایا پطروسیان ۱۳۴۸/۱۰/۱۳ تهران
▪ حدیث فولادوند ۱۳۵۶/۱۰/۲۱ تهران ▪ سروش گودرزی ۱۳۵۳/۱۰/۲۱
▪ ترانه علیدوستی ۱۳۶۲/۱۰/۲۲ تهران ▪ افسانه بایگان ۱۳۴۰/۱۰/۲۶ تهران
▪ رزیتا غفاری ۱۳۵۱/۱۰/۲۷ ▪ پریوش نظریه ۱۳۴۸/۱۱/۳ گچساران
▪ علیرضا عصار ۱۳۴۸/۱۱/۴ ▪ شادمهر عقیلی ۱۳۵۱/۱۱/۷ تهران
▪ شهاب حسینی ۱۳۵۲/۱۱/۱۴ تهران ▪ فلامک جنیدی ۱۳۵۱/۱۱/۱۴
▪ افسانه چیره آزاد ۱۳۴۱/۱۱/۲۲ تهران ▪ سمیرا مخملباف ۱۳۵۸/۱۱/۲۶تهران
▪ ایرج نوذری ۱۳۴۲/۱۲/۷ تهران ▪ مرجان محتشم ۱۳۴۸/۱۲/۱۳ تهران
▪ بابک نوری ۱۳۵۲/۱۲/۱۶ تهران ▪ لادن مستوفی ۱۳۵۱/۱۲/۲۰ شهسوار
▪ شهرام حقیقت دوست ۱۳۵۱/۱۲/۲۷ تهران ▪ مهشید افشارزاده ۱۳۴۴/۱۲/۲۹ آبادان
**************************************************************** منبع:آفتاب *****